محل تبلیغات شما

تعیین یک هدف مناسب برای یک واحد کسب و کار استراتژیک نمی تواند صرفاً توسط جایگاه آن در ماتریس رشد-سهم (BCG) تعیین شود. جنرال الکتریک عوامل دیگری را به ماتریس رشد-سهم افزوده تا بتواند فعالیت های گسترده خود را ارزیابی نماید. در این مدل هر فعالیت بر حسب دو معیار اصلی جذابیت بازار و توانمندی شرکت درجه بندی می شود.

بنابراین، یکی از چارچوب های تحلیلی سودمندی که مدیران می توانند جهت ارزیابی توان بالقوه ی بخش های مختلف بازار طراحی و اعمال کنند، ماتریس جذابیت بازار - موقعیت رقابتی است. در واقع مدیران از این چارچوب در راستای تخصیص منابع در سطح بنگاه یا واحد فعالیت استفاده می کنند.

در همین ارتباط ویلیام ای.روث شیلد متخصص برنامه ریزی استراتژیک در شرکت جنرال الکتریک گروهی از فاکتورهای مختلف را در قالب پنج دسته عمده مطرح کرد : بازار ، رقابت ، مالی و اقتصادی ، تکنولوژیکی و ی – اجتماعی.

به جای تعریف یک لیست از فاکتورهای غیر قابل کنترل برای توصیف مشخصات محیطی و یک

 

 

مهندسی مجدد فرایند های سازمانی BPR

طرح ریزی پیشرفته کیفیت محصول (APQP)

واژگان و اصطلاحات مدیریتی

بازار ,یک ,ماتریس ,های ,فعالیت ,الکتریک ,جذابیت بازار ,جنرال الکتریک ,از فاکتورهای ,موقعیت رقابتی ,بازار موقعیت ,بازار موقعیت رقابتی ,جذابیت بازار موقعیت ,ماتریس جذابیت بازار

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آینده سازان فردا--- مداحی سنتی حسن رضای روز های من